De Bugatti Veyron is de eerste Bugatti die is uitgebracht onder de Volkswagen Group. Bugatti had veel moeite om deze auto te ontwerpen, omdat hij simpel weg aan veel eisen moest voldoen. Zo moest de auto meer dan 1000 pk, een topsnelheid van meer dan 400 km / u en het vermogen om in minder dan drie seconden van 0 naar 100 te kunnen rijden. Zelfs experts dachten dat dit alles waanzin was, maar dat was nog niet eens alles. Bugatti legde de lat nog hoger met het plan om van de supercar een luxe straatauto te maken, die geschikt is voor dagelijks gebruik. De ontwikkeling van de Veyron was een van de grootste technologische uitdagingen ooit in de auto-industrie. Het probleem was dan ook erg dat de experts geen bestaande onderdelen hadden die ze konden gebruiken, alles moest vanaf nul worden opgebouwd. Toen de Veyron eindelijk klaar was was het dan ook een top prestatie. Nu 15 jaar na de lancering is de Bugatti Veyron nog steeds een van de snelste auto's ter wereld. Het is dan ook niets voor niets dat hij vernoemt is naar Pierre Veyron die in 1939 de 24 uur van Le Mans won in de Bugatti Type 57.